O Fundacji Wolnym Krokiem

O nas

Fundacja Wolnym Krokiem to organizacja non-profit, której celem jest promowanie turystyki zrównoważonej i lokalnej, szczególnie w zgodzie z naturą.

Nasza misja to rozwój turystyki w duchu slow travel, wspieranie aktywności społecznych, edukacja regionalna oraz ochrona dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.

Dążymy do budowania świadomej i aktywnej społeczności, która szanuje naturę, lokalne tradycje i wspólnoty. Wspieramy rozwój turystyki, która nie tylko oferuje niezapomniane przeżycia, ale również sprzyja zrównoważonemu rozwojowi, integracji międzypokoleniowej i ekologicznemu podejściu do podróży.

Naszym celem jest także wsparcie osób wykluczonych społecznie, w tym osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami, poprzez angażowanie ich w różnorodne inicjatywy turystyczne i edukacyjne.

Świadome podróżowanie

Organizacja warsztatów

Wspieranie aktywności społecznych

Edukacja regionalna

Nasza wizja

Dążymy do tego, by Fundacja Wolnym Krokiem stała się centrum aktywności turystycznej i edukacyjnej w regionie, promującą zrównoważoną turystykę, szanującą lokalne tradycje i naturalne zasoby. Chcemy, aby każdy uczestnik naszych działań poczuł się częścią wspólnoty, która wędruje z szacunkiem do otaczającego świata, niezależnie od statusu społecznego.

Agnieszka Ilnicka

Agnieszka to serce i siła napędowa Fundacji Wolnym Krokiem.

Związana z Dolnym Śląskiem i Sudetami – mieszka w Lubinie, a urodziła się w Dusznikach-Zdroju. Jej największą pasją są podróże – odwiedziła już 43 kraje, ale najchętniej wraca do Hiszpanii i Norwegii. Uwielbia chłonąć świat całym sobą – również poprzez naukę języków, których uczy się aż sześciu.

Kocha Polskę – zwłaszcza tę lokalną, często niedocenianą – i aktywnie działa na rzecz budowania świadomości oraz lepszego rozumienia przestrzeni, w której żyjemy.

Wraz z mężem prowadzi blog podróżniczy „Wolnym Krokiem”, inspirując do uważnego odkrywania Dolnego Śląska i świata. W fundacji łączy kreatywność z precyzyjnym planowaniem, angażując się w działania na rzecz dostępnej turystyki i życia blisko natury.

Z wykształcenia jest absolwentką Informatyki w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Prywatnie – mama dwóch kilkuletnich synów i opiekunka psa, którzy z radością towarzyszą jej w podróżach.

Krystian Łysyganicz

Krystian to ten, który w naszym fundacyjnym duecie wnosi spokój, analityczne spojrzenie i odwagę do spontanicznych decyzji. Z wykształcenia absolwent Politechniki Wrocławskiej, z zamiłowania – odkrywca nieznanego, który wierzy, że największą szkołą życia są podróże i stawianie czoła własnym ograniczeniom.

Lubi patrzeć na świat logicznie i z dystansem – dlatego to właśnie on przejmuje ster, gdy sytuacja wymaga chłodnej głowy i szybkiego działania. Fascynują go nowinki technologiczne i ich zastosowanie w praktyce – od sprzętu po nowoczesne rozwiązania cyfrowe.

W fundacji i poza nią zajmuje się projektowaniem stron internetowych – prowadzi własną działalność pod marką Webkoncepcje.pl, łącząc kreatywność z technologią.

Wspólnie z Agnieszką tworzy blog „Wolnym Krokiem”, gdzie dzielą się pasją do podróży, natury i Dolnego Śląska – po swojemu: spokojnie, uważnie i z dystansem.

Prywatnie – tata dwóch kilkuletnich synów i opiekun psa, którzy z radością towarzyszą mu w podróżach.

Sprawdź nasz statut Fundacji Wolnym Krokiem

Statut fundacji 

Fundacja Wolnym Krokiem

Rozdział I. Postanowienia ogólne

1 [nazwa fundacji]

Fundacja pod nazwą: Fundacja Wolnym Krokiem zwana dalej Fundacją ustanowiona przez:

Agnieszkę Ilnicką, zam. przy ulicy Kwiatowej 2G/17. w Lubinie (59-300), zwanym dalej Fundatorem, aktem notarialnym przed notariuszem Tomaszem Pempera w  kancelarii Notarialnej w Lubinie (59-300) przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie 7/101 repertorium A         Nr 2889/2025.

Fundacja Działa na podstawie Ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. O fundacjach ( dz. U. Z 1991 r. , nr 46, poz. 203 ), ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego  i o wolontariacie oraz niniejszego Statutu.

Fundacja może posługiwać się skrótem: Fundacja Wolnym Krokiem

2 [teren działania i czas trwania fundacji]

Fundacja działa na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.

Siedzibą fundacji jest miasto Lubin.

Dla celów współpracy z zagranicą Fundacja może posługiwać się tłumaczeniem.

Realizacja działań statutowych fundacji może być prowadzona we współpracy z innymi Podmiotami.

Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami kraju w zakresie realizacji swoich celów statutowych, w szczególności poprzez współpracę z organizacjami międzynarodowymi, udział w projektach transgranicznych, organizację wydarzeń i wymianę doświadczeń na szczeblu międzynarodowym.

3 [pieczęcie i odznaczenia]

Fundacja używa symboli i pieczęci ustalonych przez zarząd fundacji.

Fundacja może ustanowić odznaki, medale honorowe oraz nagrody i przyznawać je wraz z innymi wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla fundacji.

Symbol i nazwa fundacji podlegają ochronie prawnej.

Rozdział II. Przedmiot i formy działania fundacji

4 [cele statutowe fundacji]

Fundacja dąży do budowania świadomej, aktywnej i zintegrowanej społeczności, która ceni dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, angażuje się w jego rozwój i ochronę oraz otwiera się na inspiracje płynące z różnych kultur i krajów.

Fundacja realizuje cele zgodnie z art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w szczególności w obszarach:

Podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.

Działalności na rzecz integracji i aktywizacji społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych i seniorów.

Działalności na rzecz integracji cudzoziemców. 

Działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości lokalnej i regionalnej.

Wspierania ekologii oraz ochrony zwierząt i dziedzictwa przyrodniczego.

Wspomagania rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych.

Działalności na rzecz turystyki i krajoznawstwa, w tym propagowania idei slow travel.

Działalności w zakresie edukacji, oświaty i wychowania, w tym edukacji regionalnej i kulturowej.

Upowszechniania kultury fizycznej, sportu i rekreacji.

Działalności wydawniczej, promującej kulturę, historię, przyrodę oraz wartości związane z turystyką i ekologią.

Działalności na rzecz dzieci i młodzieży.

Działalności na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz promocji lokalnych zasobów  i produktów.

Wspieranie edukacji językowej i rozwój kompetencji językowych poprzez promowanie różnojęzyczności, wielokulturowości oraz wyrównywanie szans edukacyjnych, szczególnie w grupach defaworyzowanych.

Wzmacnianie roli nauczycieli i rodziców w procesie nauki języków obcych oraz rozwój zawodowy kadry edukacyjnej w zakresie kompetencji językowych.

Działalności wspomagającej rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechnianie i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej;

Działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

Pomocy Polonii i Polakom za granicą 

Promocji Rzeczypospolitej Polskiej za granicą;

5 [realizacja celów statutowych]

Organizowanie wydarzeń kulturalnych, festiwali i warsztatów związanych z dziedzictwem kulturowym.

Prowadzenie działań edukacyjnych dotyczących historii i tradycji lokalnych  w kontekście krajowym i międzynarodowym.

Organizowanie warsztatów, spotkań i zajęć edukacyjnych, spotkań, konferencji, seminariów, etc.

Tworzenie przestrzeni do aktywizacji społecznej poprzez wspólne inicjatywy lokalne i międzynarodowe.

Wspieranie lokalnych przedsiębiorców, rzemieślników i twórców w promocji ich produktów na rynku krajowym i zagranicznym.

Organizowanie szkoleń, seminariów i doradztwa.

Organizowanie akcji ekologicznych, programów edukacyjnych i kampanii na rzecz ochrony środowiska.

Promowanie postaw proekologicznych i zrównoważonego rozwoju.

Tworzenie programów aktywizacji społecznej i integracji międzypokoleniowej.

Wspieranie oddolnych inicjatyw mieszkańców na rzecz rozwoju lokalnych społeczności.

Organizowanie wycieczek, wypraw i wydarzeń promujących aktywną turystykę.

Tworzenie przewodników turystycznych i materiałów informacyjnych na temat regionów Polski i świata.

Prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla dzieci i dorosłych w zakresie historii, kultury i przyrody regionu.

Współpraca z instytucjami edukacyjnymi i naukowymi w celu rozwijania programów dydaktycznych.

Organizacja warsztatów, zajęć  językowych dla nauczycieli języków obcych. 

Organizowanie wydarzeń sportowych, zajęć rekreacyjnych i promowanie aktywnego trybu życia.

Wspieranie inicjatyw związanych z turystyką sportową i rekreacją.

Publikowanie książek, artykułów i materiałów edukacyjnych w zakresie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.

Tworzenie treści promujących lokalne i międzynarodowe inicjatywy turystycznej i ekologiczne.

Organizowanie targów, warsztatów i wydarzeń promujących produkty lokalne.

Współpraca z instytucjami i organizacjami na rzecz zrównoważonego rozwoju regionu.

Organizowanie akcji charytatywnych, zbiórek.

Inne działania wyżej nie wymienione, mające zmierzające do realizacji celów statutowych.

Organizowanie warsztatów, szkoleń, spotkań mających na celu rozwój kompetencji osobistych osób biorących udział w wydarzeniu. 

 

6 [formy prowadzenia działalności]

 

Fundacja prowadzi działalność pożytku publicznego zarówno odpłatną, jak  i nieodpłatną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. O działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Dochody z działalności odpłatnej fundacja przeznacza w całości na realizację celów statutowych, w tym również na rozwój i działalność nieodpłatną.

Fundacja wyodrębnia rachunkowo działalność odpłatną i nieodpłatną, w sposób zapewniający odrębne ewidencjonowanie przychodów, kosztów oraz wyniku finansowego związanych z każdą z tych form działalności, zgodnie z wymogami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Fundacja zobowiązuje się do sporządzania i składania odpowiednich sprawozdań finansowych, które będą odzwierciedlały działalność odpłatną i nieodpłatną, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

Rozdział III. Majątek fundacji

7 [fundusz założycielski i dochody fundacji, dziedziczenie]

Majątek fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 1 000 PLN (słownie: jeden tysiąc

złotych) oraz środki finansowe, prawa majątkowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez

Fundację w trakcie jej działalności.

Fundusz odpowiada za swoje zobowiązania całym majątkiem fundacji.

Cały dochód fundacji przeznaczony jest na działalność pożytku publicznego.

Dochody fundacji pochodzą w szczególności z:

Darowizn, spadków, zapisów,

Dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,

Inwestowania majątku fundacji,

Odsetek, dochodów z majątku,

Prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego.

Subwencji i dotacji,

Środków finansowych, papierów wartościowych, nieruchomości i ruchomości nabytych przez fundację w toku jej działania,

Dochody z dotacji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację celów fundacji, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.

Zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż                  w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowych.

Fundacja może gromadzić swoje fundusze w walucie polskiej oraz w walutach obcych                     we właściwych bankach zgodnie z przepisami polskiego prawa dewizowego.

W sytuacji powołania fundacji do dziedziczenia prezes zarząd składa oświadczenie               o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza, gdy jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe. 

W sytuacji powołania fundacji do dziedziczenia prezes zarządu składa oświadczenie            o odrzuceniu spadku, gdy jest oczywiste, że wartość stanu czynnego spadku jest niższa niż długi spadkowe.

8 [gospodarka finansowa i rachunkowa fundacji]

Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i rachunkowość według zasad obowiązujących osoby prawne. 

Prowadzona działalność pożytku publicznego podlega wyodrębnieniu w sposób zapewniający należytą identyfikację pod względem organizacyjnym i rachunkowym.

Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.

Fundacja składa właściwemu ministrowi roczne sprawozdanie zgodnie z przepisami
odrębnymi. 

Rozdział IV. Organy fundacji

9 [organy fundacji]

Organem reprezentującym fundację jest Zarząd Fundacji.

Rada programowa – organ doradczy powoływany uchwałą zarządu.

Komisja rewizyjna organ kontrolny, który może być powołany w trakcie funkcjonowania fundacji, szczególnie w przypadku uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego (OPP). Powoływana uchwałą Zarządu.

Organ konsultacyjno-doradczy – organ powoływany uchwałą zarządu.

10 [zarząd fundacji]

Zarząd Fundacji składa się z 1 do 3 osób i jest powoływany przez Fundatora na czas nieokreślony.

Fundator powołuje i odwołuje członków Zarządu.

Fundator może wchodzić w skład Zarządu.

Odwołanie członka Zarządu przez fundatora następuje w przypadku:

Złożenia rezygnacji;

Trwałej niezdolności do wykonywania obowiązków członka Zarządu z powodu choroby,

wieku, etc;

Nienależytego wypełniania funkcji członka;

Istotnego naruszenia postanowień statutu fundacji.

Fundator ma prawo odwołać każdego członka zarządu fundacji w dowolnym momencie, bez konieczności podawania przyczyny oraz w trybie natychmiastowym. Decyzja  o odwołaniu członka zarządu jest skuteczna z chwilą jej doręczenia w formie pisemnej osobie odwoływanej.

Członkowie zarządu fundacji, w tym prezes, mogą być zatrudniani w fundacji na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło lub innych umów cywilnoprawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i decyzjami organów fundacji.

Członkowie zarządu mogą pobierać wynagrodzenie w wysokości określonej przez Prezesa Zarządu.

Członkowie zarządu fundacji nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem  za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.

Do kompetencji Zarządu należą wszystkie sprawy związane z działalnością fundacji,
a w szczególności:

Zatwierdzanie statutu; 

Kierowanie działalnością fundacji i reprezentowanie jej na zewnątrz;

Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów pracy;

Zarządzanie majątkiem fundacji;

Sporządzanie sprawozdań z działalności fundacji;

Podejmowanie decyzji o połączeniu z inną fundacją lub organizacją;

Podejmowanie decyzji w sprawach zmian w statucie, połączenia lub likwidacji fundacji;

Podejmowanie decyzji w sprawach określonych w pozostałych częściach statutu;

Przyjmowanie darowizn, subwencji, spadków i zapisów;

Ustalanie wielkości zatrudnienia i wysokości środków na wynagrodzenie                           dla pracowników fundacji.

Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością̨ głosów przy obecności co najmniej połowy członków zarządu. Przy równej liczbie głosów decyduje głos prezesa zarządu.

11 [rada programowa]

Dla zwiększenia efektywności działania Fundacji zarząd może na wniosek Prezesa Zarządu powołać radę programową Fundacji.

Rada programowa powoływana jest w miarę potrzeb na czas określony.

Do rady programowej mogą zostać powołani specjaliści z dziedziny prawa pracy, finansów lub Innych specjalności, którzy są fachową wiedzą mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności działań dążących do osiągnięcia celów fundacji.

Rada programowa uczestniczy w posiedzeniach zarządu lub w inny sposób wspiera pracę

Zarządu.

Członkowie rady programowej posiadają głos opiniodawczo – doradczy.

Uczestnictwo w radzie programowej może mieć formę odpłatną, określa to prezes zarządu przy powołaniu rady programowej.

Członkom rady programowej przysługuje zwrot kosztów związanych z uczestnictwem              w pracach Rady.

Strukturę organizacyjną i formę działania rady programowej określa regulamin sporządzany każdorazowo przez zarząd fundacji.

12 [sposób reprezentacji, oświadczenia woli]

Oświadczenia woli w imieniu fundacji składa jednoosobowo Prezes Zarządu lub dwóch członków zarządu fundacji, w tym prezes fundacji. W przypadku zobowiązań przekraczających kwotę 10.000,00 zł (dziesięciu tysięcy złotych) do składania i podpisywania oświadczeń woli uprawnieni są: Prezes Zarządu i pozostali członkowie zarządu łącznie.

Do udzielenia pełnomocnictw w imieniu fundacji uprawniony jest Prezes Zarządu.

13 [zasady podpisywania umów dotyczących członków zarządu]

W przypadku zawierania umów lub podejmowania innych czynności prawnych dotyczących prezesa zarządu, dokumenty te podpisuje wiceprezes zarządu.

W przypadku zawierania umów lub podejmowania innych czynności prawnych dotyczących wiceprezesa zarządu, dokumenty te podpisuje prezes zarządu.

W innych przypadkach, zarząd działa zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi               w niniejszym statucie §12.

Rozdział V 

14 [fundacja jako organizacja pożytku publicznego]

Fundacja prowadzi działalność pożytku publicznego na rzecz ogółu społeczności                 lub określonej grupy podmiotów, pod warunkiem że grupa ta jest wyodrębniona ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub materialną w stosunku do społeczeństwa; 

Może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku                        do działalności pożytku publicznego; 

Nadwyżka przychodów nad kosztami jest przeznaczana na działalność pożytku publicznego, zgodnie z zapisami ustawy  z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publiczne i o wolontariacie (dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. Zm.).

Fundacja posiada statutowy kolegialny organ kontroli tj. Komisję rewizyjną, która  jest odrębna od organu zarządzającego i nie podlega mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej lub nadzoru.

Członkowie komisji rewizyjnej nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.

Członkowie komisji rewizyjnej nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.

Członkowie komisji rewizyjnej mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów                     lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez prezesa głównego urzędu statystycznego za rok poprzedni.

Członkowie zarządu nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.

Zabrania się: 

A) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku     do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim,   we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani                 z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”, 

B) przekazywania ich majątku na rzecz ich członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich,                                 w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach, 

C) wykorzystywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba     że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego, 

D) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż                 w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

Rozdział VI

15 [ fundacja jako przedsiębiorstwo społeczne]

Fundacja jako przedsiębiorstwo społeczne posiada organ konsultacyjno-doradczy,                   w którego skład wchodzą wszystkie osoby zatrudnione w tym przedsiębiorstwie. 

Jeżeli liczba osób, o których mowa w ust. 1, przekracza 10, organ konsultacyjno-doradczy może składać się z przedstawicieli tych osób w liczbie nie mniejszej niż 3. 

Do kompetencji organu konsultacyjno-doradczego należy w szczególności: 

A)zapoznawanie się nie rzadziej niż raz w roku z wynikami działalności przedsiębiorstwa społecznego oraz wyrażanie opinii w tym zakresie; 

B)opiniowanie regulaminu pracy lub zasad organizacji pracy ustalanych przez przedsiębiorstwo społeczne oraz proponowanych zmian w tym zakresie; 

C)opiniowanie planowanych działań przedsiębiorstwa społecznego, w tym na rzecz reintegracji społecznej i zawodowej.

Fundacja jako przedsiębiorstwo społeczne nie może: 

1) udzielać pożyczek osobom prawnym organizacyjnie z nim powiązanym ani swoim członkom, członkom organów tego przedsiębiorstwa, osobom zatrudnionym w tym przedsiębiorstwie ani osobom, z którymi osoby zatrudnione w tym przedsiębiorstwie pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, ani zabezpieczać ich zobowiązań mieniem przedsiębiorstwa społecznego; 

2) przekazywać majątku na rzecz osób, o których mowa w pkt 1, na zasadach innych niż  w przypadku osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje nieodpłatnie lub na preferencyjnych warunkach; wykorzystywać majątku na rzecz osób, o których mowa w pkt 1, na zasadach innych niż  w przypadku osób trzecich, chyba że to wykorzystanie wynika bezpośrednio z celu statutowego; 

3) dokonywać zakupu towarów lub usług od osób prawnych organizacyjnie z nim powiązanych lub podmiotów, w których uczestniczą osoby, o których mowa w pkt 1,                   na zasadach innych niż w przypadku osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

Fundacja jako przedsiębiorstwo społeczne nie przeznacza zysku albo nadwyżki bilansowej uzyskanych z wykonywanej działalności, o której mowa w art. 3 ust. 1, do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i osoby w nim zatrudnione.

Rozdział VII. Działalność gospodarcza fundacji

16 [działalność gospodarcza]

W trakcie swojej działalności fundacja może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego.

Nadwyżkę przychodów nad kosztami przeznaczona być może jedynie na działalność pożytku publicznego na rzecz ogółu społeczności, lub określonej grupy podmiotów, pod warunkiem że grupa ta jest wyodrębniona ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub materialną w stosunku do społeczeństwa.

Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą bezpośrednio lub poprzez wyodrębnione organizacyjnie zakłady.

Działalność gospodarczą prowadzoną bezpośrednio przez fundację organizuje i kieruje zarząd Fundacji.

Wydzielonymi zakładami kieruje Zarząd Fundacji lub dyrektorzy przez niego powoływani.

Przedmiot oraz zakres działalności gospodarczej fundacji ustala Zarząd Fundacji. 

Szczegółowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej Fundacji określa regulamin działalności gospodarczej, uchwalany przez Zarząd Fundacji.

Rozdział VIII. Postanowienia końcowe

&17 [postanowienia końcowe]

Ministrem właściwym dla realizacji celów jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym statucie stosuje się obowiązujące przepisy prawa.

18 [zmiana statutu]

Zmiany statutu może dokonać Fundator oraz Zarząd Fundacji  w formie uchwały.

W przypadku śmierci Fundatora zmiany statutu może dokonać zarząd w formie uchwały.

19 [połączenie z inną fundacją]

Dla efektywnego realizowania celów fundacja może połączyć się z inną fundacją.

Połączenie nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku zmieniłby się cel Fundacji.

Decyzję o połączeniu podejmuje Zarząd poprzez jednomyślną uchwałę podjętą przy obecności minimum 2/3 członków zarządu.

20 [likwidacja fundacji]

Fundacja ulega likwidacji w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.

Decyzję o likwidacji podejmuje Zarząd w formie uchwały.

Środki majątkowe pozostałe po likwidacji fundacji mogą być przekazane na rzecz działających w Rzeczpospolitej Polskiej o zbliżonych celach lub, gdy takich nie ma, dowolnym fundacjom.

Przyjęcie statutu, data i podpis

26.03.2025r. 

 

Ta strona używa plików Cookies. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności. Akceptuje Czytaj więcej

Privacy & Cookies Policy